Φταίνε και οι δύο: το “Blame Game” που στήθηκε χθες ανάμεσα σε Αττική Οδό και κυβέρνηση φέρνει στο φως πραγματικά περιστατικά που δείχνουν ότι η υποχώρηση της εταιρείας απέναντι στον υπουργό Πολιτικής Προστασίας Χ. Στυλιανίδη, ο οποίος ήθελε ανοιχτή την «εφοδιαστική αλυσίδα», ήταν αυτή που οδήγησε στον πολύωρο εγκλωβισμό χιλιάδες οδηγούς και επιβάτες μετά την χιονόπτωση.
Οι «διαρροές» ξεκίνησαν χθες από το υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, του οποίου πηγές ανέφεραν ότι «η διαχειρίστρια εταιρία είναι αυτή που αποφασίζει για την διακοπή της κυκλοφορίας, δηλαδή αυτή το ζητάει από την τροχαία (δεν μπορεί να το αποφασίσει μόνη της δηλαδή η τροχαία αν δεν το ζητήσει η εταιρία). Μάλιστα, χθες το πρωί σε τηλεοπτική εκπομπή στο Σκάι παρουσιάστηκε έγγραφο το οποίο έδειχνε –όπως υποστήριζαν- ότι αυτό ζητήθηκε στις 14.00 το μεσημέρι από την τροχαία.
Η διαχειρίστρια εταιρεία της Αττικής Οδού σε ανακοίνωσή της έσπευσε να διαψεύσει τα παραπάνω και να ρίξει την ευθύνη στον υπουργό Πολιτικής Προστασίας Χρήστο Στυλιανίδη. Υποστηρίζει ότι σε συντονιστική σύσκεψη υπό τον υπουργό στις 21/1 ζήτησε να μην κυκλοφορούν τα βαρέα οχήματα (σ.σ. ενόψει κακοκαιρίας) και ότι επανέλαβε την πρότασή της στις 23/1.
Σε εκείνο το σημείο «καρφώνει» ότι ο υπουργός «τοποθετήθηκε σαφώς λέγοντας ότι πρέπει να διασφαλιστεί η οικονομική – εφοδιαστική αλυσίδα». «Συγκεκριμένα, υπογράμμισε ότι το Κράτος δεν μπορεί να κλείνει δρόμους προληπτικά και πρότεινε να υπάρχει στενή συνεργασία Τροχαίας και Παραχωρησιούχων με σύσταση η Τροχαία να παρεμβαίνει όπου απαιτείται…» αναφέρει η ανακοίνωση.
Και κάπου εκεί αρχίζει το παιχνίδι με τις λέξεις από την πλευρά της εταιρείας:
Γράφει στην ανακοίνωσή της: «Τονίζεται ότι η ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε. όπως και κάθε λειτουργός ή παραχωρησιούχος (δεν νομιμοποιείται) δεν έχει την εξουσία, σύμφωνα με την εφαρμοστέα νομοθεσία, απόφασης ή εντολής για τον περιορισμό ή την απαγόρευση της κυκλοφορίας στον αυτοκινητόδρομο που λειτουργεί. Έχει το δικαίωμα να προτείνει ή να ζητήσει μέτρα περιορισμού ή απαγόρευσης της κυκλοφορίας εφόσον αυτό κρίνεται απαραίτητο για λόγους ασφάλειας».
Δηλαδή το υπουργείο διαρρέει πως η τροχαία δεν μπορεί να κάνει τίποτα αν δεν το ζητήσει η εταιρεία και η εταιρεία λέει ότι δεν έχει δικαίωμα να δώσει εντολή να κλείσει ο δρόμος!
Να σημειώσουμε ότι η εταιρεία μετά τον υπουργό «καρφώνει» και την τροχαία: παραδέχεται ότι υφίσταται η απόφαση της τροχαίας να κλείσει η Αττική Οδός στις 14.00, αλλά υποστηρίζει ότι εκείνη την ώρα το αποφάσισε –με καθυστέρηση- η τροχαία και ότι δεν το ζήτησε η ίδια.
Η εταιρεία προφανώς και έχει τη δυνατότητα να ζητήσει από την τροχαία να παρέμβει. Φαίνεται όμως εδώ ότι για λόγους… δημοσίων σχέσεων δεν ήθελε να αντιπαρατεθεί με τον υπουργό που μιλούσε για «οικονομική – εφοδιαστική» αλυσίδα και δεν επέμεινε όπως θα όφειλε (σ.σ. έχουν και ανανέωση της σύμβασης στα προσεχώς, και τα 87 εκατ. ευρώ διεκδίκηση αποζημίωσης για τα λοκνταουν κ.α.) με αποτέλεσμα τελικά να την πληρώσει ο κόσμος που εγκλωβίστηκε.
Άλλωστε, ότι την ευθύνη την φέρει η εταιρεία προκύπτει και από το γεγονός ότι τα 2.000 ευρώ αποζημίωση ανά όχημα, ο Κ. Μητσοτάκης ζήτησε από την εταιρεία να τα δώσει και αυτή συμφώνησε… Και ο δικός της διευθύνων σύμβουλος ήταν που υπέβαλλε την παραίτησή του.
Δύο γεγονότα τα οποία αναφέρει και ο Χρ. Στυλιανίδης σε ανακοίνωση – απάντηση στην εταιρεία για τους ισχυρισμούς της, ο οποίος αναφέρει επίσης ότι η εταιρεία τα λέει όλα αυτά ενόψει δικαστικών διεκδικήσεων από τους πολίτες και πιθανών διοικητικών κυρώσεων.
Με απλά λόγια, αυτός που πληρώνει σήμερα τις αποζημιώσεις, αυτός έπρεπε να επιμείνει και για την τροχαία. Δηλαδή η εταιρεία που τώρα, όμως, της βγαίνει “κι από πάνω” ο Στυλιανίδης.
Κάντε το πρώτο σχόλιο