Τι προβλεπόταν στη δημοπράτηση του 2018 για τη γραμμή 4 του μετρό και το σταθμό στα Εξάρχεια
Τις τελευταίες ημέρες επικρατεί στα Εξάρχεια μία αστυνομοκρατία άνευ προηγουμένου προκειμένου να στηθεί το εργοτάξιο για την κατασκευή του σταθμού του μετρό στην πλατεία της περιοχής.
Επί τρεις ημέρες μετρήσαμε εκατοντάδες αστυνομικούς, κυρίως των ΜΑΤ, που έχουν περικυκλώσει την πλατεία. Καθημερινές είναι οι εντάσεις με τους κατοίκους που δεν επιθυμούν το σταθμό στην πλατεία. Οι εντάσεις αυτές πολλές φορές οδηγούν σε προσαγωγές και συλλήψεις, όπως έγινε και σήμερα το πρωί.
Μία εικόνα αστυνομικής «κατοχής» που δεν ταιριάζει σε δημοκρατικές κοινωνίες.
Κι ενώ στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, στον ΣΥΡΙΖΑ, είναι λαλίστατοι για το σκάνδαλο των υποκλοπών και μιλούν για δημοκρατική εκτροπή, για την «κατοχή» στα Εξάρχεια δεν λένε κουβέντα, τουλάχιστον επίσημα, προφανώς για να μην χάσουν πιο συντηρητικούς ψηφοφόρους.
Ξεχνούν μάλλον το σχετικά πρόσφατο παρελθόν, το 2010, όταν οι κάτοικοι της Κερατέας αντιδρούσαν στην κατασκευή ΧΥΤΑ στην περιοχή τους. Τότε ο ΣΥΡΙΖΑ έστελνε αντιπροσωπείες βουλευτών στην Κερατέα, οι Ευρωβουλευτές του κατέθεταν ερωτήσεις, ενώ τουλάχιστον τρεις επισκέψεις είχε κάνει και ο ίδιος ο Αλέξης Τσίπρας για συναντήσεις με τον Δήμαρχο Λαυρεωτικής και την Επιτροπή Αγώνα των κατοίκων.
Σήμερα, για τα Εξάρχεια, είναι ελάχιστες και μεμονωμένες οι φωνές υπέρ των κατοίκων που λένε ότι πάντα υπήρχε η καλύτερη εναλλακτική, να γίνει ο σταθμός στο Μουσείο.
Η δημοτική παράταξη της Ανοιχτής Πόλης αναφέρει σε χθεσινή της ανακοίνωση «Να μπει τέλος στον κατήφορο της καταστολής στα Εξάρχεια, να ακουστεί η φωνή των κατοίκων», ενώ ο καθηγητής του ΕΜΠ και επικεφαλής της παράταξης «Πειραιάς Για Όλους», Νίκος Μπελαβίλας, επισήμανε ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη με το που βγήκε το 2019 σταμάτησε τα σχέδια που υπήρχαν ώστε να μην αλλοιωθεί ο δημόσιος χώρος και το πράσινο, ενώ αναφέρθηκε στην σύσταση μίας μικτής επιτροπής, το φθινόπωρο του 2018, από τις διοικήσεις της Ανάπλασης Αθήνας, των δύο αρχαιολογικών μουσείων, της Αττικό Μετρό και καθηγητές του Πολυτεχνείου. Η επιτροπή αυτή θα εξέταζε εναλλακτικά σχέδια.
Μόνο που επί κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ και υπουργίας Χρ. Σπίρτζη, στις 6 Σεπτεμβρίου του 2018 μπήκε μπροστά η δημοπράτηση της γραμμής 4, στα συνοδευτικά σχέδια της οποίας φαίνεται ξεκάθαρα ότι η χάραξη προέβλεπε σταθμό Σπ. Τρικούπη και Στουρνάρη, επί της πλατείας Εξαρχείων.
Σχετική αναφορά έκανε χθες στη σελίδα του στο facebook ο Κρίτων Αρσένης, βουλευτής του Μέρα 25, ο οποίος είχε λάβει και σχετική διαβεβαίωση από τον υπουργό Υποδομών Κ. Καραμανλή που τον Ιούνιο του 2021, σε σχετική συζήτηση στη Βουλή, του είχε πει ότι «η Κυβέρνηση ακολουθεί πιστά αυτά που δημοπρατήθηκαν το 2018».
Κατόπιν αυτών, το να λένε δημοτικές παρατάξεις και στελέχη της αξιωματικής αντιπολίτευσης «να ακουστούν οι φωνές των πολιτών» και ότι υπήρχαν «εναλλακτικά σχέδια» για το μετρό στα Εξάρχεια, όταν επί κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ έγινε η δημοπράτηση με τη συγκεκριμένη χάραξη, είναι μόνο για τον καθησυχασμό παλαιών ψηφοφόρων του κόμματος.
Και μάλλον προστίθεται άλλος ένας λόγος –δίπλα στους συντηρητικούς ψηφοφόρους- που ο ΣΥΡΙΖΑ επίσημα δεν τολμά να μιλήσει για το μετρό στα Εξάρχεια και την αστυνομοκρατία.
www.freedomofpress.gr
Κάντε το πρώτο σχόλιο