
Η Ελλάκτωρ, η εταιρεία που εκμεταλλεύεται την Αττική Οδό, πληρώνει ήδη την ολιγωρία με τα χιόνια και τα εγκλωβισμένα αυτοκίνητα στον αυτοκινητόδρομο για πάνω από 24 ώρες, καθώς βλέπει την τιμή του εταιρικού της ομολόγου ύψους 670 εκατ. ευρώ να «γκρεμίζεται».
Δημοσιεύματα στον οικονομικό τύπο συνδέουν άμεσα την πτώση στην τιμή του ομολόγου (και την αντιστρόφως ανάλογη αύξηση της απόδοσης, που κάνει πιο «ακριβό» τον δανεισμό της εταιρείας) με τις αγωγές που πρόκειται να καταθέσουν χιλιάδες άνθρωποι που ταλαιπωρήθηκαν και με τις αποζημιώσεις που θα διεκδικούν και που θα χρειαστεί να καταβάλλει η Ελλάκτωρ.
Παράλληλα, η ιστορία με τα χιόνια φαίνεται ότι «έπληξε» ακόμη περισσότερο τις σχέσεις της εταιρείας με την κυβέρνηση, ενόψει και του διαγωνισμού για την εκμετάλλευση της Αττικής Οδού από το 2024 και μετά.
Να θυμίσουμε ότι, πριν τα χιόνια, η Αττική Οδός διεκδικούσε αποζημίωση 76 εκατ. ευρώ από το Δημόσιο για διαφυγόντα έσοδα λόγω των λοκντάουν. Τώρα, όχι μόνο δυσκολεύει η διεκδίκηση, αλλά θα πρέπει να πληρώσει και αποζημιώσεις.
Ένα μεγάλο μέρος των εσόδων και των κερδών της Ελλάκτωρ προέρχεται από την Αττική Οδό. Και μάλιστα, σε ενημερωτικό της δελτίο τον Ιούλιο του 2021 έκανε ρητή αναφορά για πιθανές «δυσμενείς επιπτώσεις στα αποτελέσματα» αν χάσει την εκμετάλλευσή της μετά το 2024. Ενδεικτικά, το 2020 η Αττική Οδός συνεισέφερε 151,6 εκατ. ευρώ στα έσοδα και 105,6 εκατ. ευρώ στα συνολικά κέρδη της Ελλάκτωρ.
Με τις μελλοντικές αποζημιώσεις των οδηγών από την Αττική Οδό και την πιθανότητα να μην πάρει ξανά την εκμετάλλευση, η τιμή του ομολόγου της Ελλάκτωρ έχει πέσει στις 85 μονάδες και η απόδοση έχει ανέβει στο 13% περίπου, όταν το κουπόνι του δίνει 6,375%.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία θα επιχειρήσει να περιορίσει τα προβλήματά της τους επόμενους μήνες, με νέα… δανεικά: με την έκδοση νέου ομολόγου 200 εκατ. ευρώ για το οποίο ευελπιστεί ότι θα έχει χαμηλότερο επιτόκιο προκειμένου να περιορίσει τη ζημιά από τη «διαφορά».
Κάντε το πρώτο σχόλιο